Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

AMINTIRI SUB O MASA DIN SUFRAGERIE

on January 18, 2008

odata cu incercarea de a sapa adanc in sertarul cu amintiri pentru a gasi sursa incapatanarii mele vecina cu nebunia, am dat peste nenumarate momente magice. m-au facut sa zambesc, sa caut motivatii, explicatii si am terminat bucurandu-ma de ele si cam atat. eram mica-mitica si aveam o jachetuta albastra de catifea, aveam ochii mari si albastri si parul blondut si tot o bucla, eram un copil ireal de angelic, aproape cheesy, zambeam la toata lumea si era suficient sa-mi arati un deget si ganguream fara oprire. sunt o fata normala, n-am mai pastrat nimic din angelicul ala aproape ireal, zambesc instant oamenilor pe care-i cunosc, si sunt anumite persoane care reusesc sa ma faca sa rad numai daca-mi arata “gheara” . eram in clasa a patra, un copil timid, fara prea multi prieteni, sperios si rusinos, dar scriam mult. aveam un rol in serbare in care trebuia sa-i multumesc invatatoarei ca mi-a aratat drumul meu in viata: aveam sa ma fac scriitoare. tot o timida am ramas, numai ca una camuflata. sperioasa nu mai sunt apropae deloc, ma mai infricosez de oamenii la care tin enorm de mult (nu-s ei foarte multi, da mi-e frica ca o sa explodez cand sunt in preajma lor), iar scriitoare n-am ajuns nici pe departe, invatatoarea mea era o femeie rea din cate spune mama, cu un nume de capcauna: negrea gregoriana. eram mica, nu mai stiu cat de mica si am iesit cu tata la plimbare, mi-a luat o papusa gen barbie, numai ca o chema alice. am iubit-o cel mai mult, mi se parea ireal de frumoasa, dar de tata mi-era frica. n-am mai primit nimic de la el de-atunci, frica a trecut, acum lui i-e frica de mine, a ajuns un om cu parul alb, imbatranit peste masura, salbatic si cu care refuz sa comunic. eram bolnava si mama era la capul patului, imi spunea povesti si ma frictiona pe mana. eram fascinata de ea si de caldura pe care o emana. azi nimic nu s-a schimbat. ma jucam cu sora mea cu papusile: exista o papusa bogata si rea si doua sarace si bune, ele treceau prin tot felul de peripetii prin padurea saracilor si ajungeau fericite si bogate, iar papusa rea era aspru pedepsita. in viata, desi e usor fumat si telenovelistic, sunt convinsa ca o sa se intample mereu asa. eram in clasa a opta si colegii mei s-au hotarat sa nu ma mai suporte, sa nu vorbeasca nimeni cu mine. n-am stiut niciodata motivul, dar ma certasem pana si cu colega de banca. plangeam si plangeam, pana tata a venit si a urlat la mine: esti proasta? lasi niste nimicuri sa te faca sa suferi? si mi-a trecut. m-am dus si am facut ordine si disciplina, luand sursa raului in fata clasei si facand-o harcea-parcea. de atunci nu mai imi este frica de a fi singura si ma bazez numai pe mine, tai in stanga si-n dreapta. e adevarat ca vreo 2 persoane au trecut toate testele si ma pot increde deplin in ele, dar tot exista o urma de indoiala. mergeam in liceu cu prietenii mei sa jucam carti, eram nedespartiti, fiecare avea partea lui bine-definita in grup si niciodata nu existau rivalitati stupide sau orgolii nemangaiate, ne bucuram unii de altii si cam atat. asa e si acum, cand ne intalnim care de pe unde suntem si-s convinsa ca o sa imbatranim cu totii pe o insula, o sa jucam carti, o sa bem lichioruri si-o sa fumam pipa si-n jurul nostre o sa pluteasca personaje de basme.amintirile astea ar fi prea multe de scris aici, probabil ca o sa mai revin prin ele, pentru ca miros a magie, au sunet de poveste si-s bune ca turta dulce. si-o sa ma bucur de ele ca fetita aia mica ce eram si zambeam la oricine si-mi imaginam ce print fermecat sau vrajitoare buna ar fi in lumea mea, acolo sub masa bunicii, unde-mi faceam cort si nascoceam cele mai nefiresti intamplari.

2 responses to “AMINTIRI SUB O MASA DIN SUFRAGERIE

  1. lala says:

    m-ai lasat fara cuvinte.atatea amintiri!

  2. Mesmeea says:

    ay, of, uf, vai, ah, dora, m-ati topit cu fotografia (dar si cu textul)!

Leave a Reply

