Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

COMPROMIS, IN TOATE FELURILE

on February 15, 2008

Intelegere, acord bazat pe cedari reciproce, concesie – cam asa se traduce complicata notiune de compromis.

Compromis cand renunti la ceva din tine ca sa-i fie altuia bine, compromis cand ti-e prea greu si alegi calea mai usoara, compromis cand esti prea comod.

Fiindca-i perioada si fiindca in ultima vreme am discutat foarte mult depre asta, compromis in dragoste, interpretare subiectiva. Probabil nu sunt eu in masura sa vorbesc despre asta, la mine e un subiect tabu, am facut un pact cu mine ca renunt la capitolul asta si ma concentrez pe altele in viata. Totusi, am ajuns la limita auzind povesti care mai de care. Pe scurt, le mentionez aici:

– unul din parteneri vrea sa-l salveze pe celalalt (interpretarea mea: nimeni n-are nevoie de un erou, pur si simplu iti doresti un camarad, o persoana cu care sa imparti de toate, deja pozitia superior – eu te ajut, inferior – am nevoie de tine proiecteaza in viitor grave probleme de dependenta inutila);

– unuia dintre parteneri ii este mila de clealalt: uite cat ma iubeste, daca l-as/ as parasi-o, i-as nenoroci viata (interpretare: mars, ma, de aici! mila e cel mai josnic sentiment, te face pe tine, cel ce o impartasesti, sa te simti mai bun, mai uman, sa te consolezi ca: da, uite, totusi mi-e mila, deci nu pot fi considerat 100% vinovat, nu mila, poate solidaritate, dar nimic mai mult de atat, urasc persoanele carora le este mila, crezi tu ca cei care au nevoie de ajutor se simt mai bine daca ti-e mila? e o degradare a fiintei umane, a sentimentului de demnitate);

– stau cu el/ea din comoditate ( oh, da! am job-ul asta ca momentan n-am gasit ceva mai bun, am viata asta, pentru ca nu poate fi altfel, atat pot, atat fac, stau cu el\ea ca mi-e la indemana, nu pot sa exprim in cuvinte indignarea pe care o resimt cand aud asa ceva si, din pacate, o aud foarte des);

– am trecut pe pilot automat, m-a parasit, sunt distrus/a, imi innec amarul in alcool, sunt deprimat/a, o sa am numai relatii intamplatoare (scuza jenanta ca sa te dai batut, provine tot din comoditate, ti-e mila tie de tine si mila asta e o tampenie, mai ales cand o simti fata de tine);

– la inceput era frumos, dupa aia m-am obisnuit si acum mi-e greu sa ma despart (deja incepe sa fie sinonim cu a fi comod si multe altele, viata-i scurta, ia si traieste-o din plin, nu te mai lamenta degeaba).

N-am pretentia de a epuiza lista, n-am pretentia (de data asta) c-as fi corecta, fiindca ma abtin sa comentez capitolul asta. Sunt doar constatari. N-am facut pana acum nici unul dintre lucrurile de mai sus si sunt sigura ca n-o sa fac nici de acum incolo. Cand aud explicatii ca astea, fug de rup pamantul si nu ma mai uit inapoi. Apreciez curajul, responsabilitatea si persoanele “con cojones”. Restul nu exista.

Leave a Reply

