Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

DRUMUL CEL DREPT POARTA OCHELARI DE CAL? ( CU LATER UPDATE)

on April 1, 2008

Oare dimineata cand ne trezim, buzele noastre au inca gustul viselor ce le-am avut in timpul noptii? E un citat pe care mi-l amintesc vag, nu unul exact, dar care mi-a placut peste masura. ( Din textul piesei Cenusa de piatra, autor Daniel Danis). Pentru ca ma simt o inadaptata in lumea asta, pentru ca ma simt instrainata si singura, dar refuz sa ma dau batuta. Pentru ca mi se pare ca dreptul si corectul meu sunt de fapt visul si speranta mea si pentru ca ma ingrozeste gandul ca dreptul si corectul pot fi notiuni atat de subiective si interpretabile. Pentru ca insist sa cred ca binele si corectul au la baza, in radacina lor, notiuni care sunt acceptate de toti, numai ca acesti toti nu le inteleg cum trebuie sau le adapteaza la necesitatile lor proprii si personale, ignorand necesitatile comune. Adica, sunt situatii si sentimente unde exista numai un singur fel de a fi corect si bun, nu se poate ca azi sa fie asa si maine sa se schimbe totul, in functie de ce o face pe persoana respectiva sa se simta mai bine/sa se simta comoda. Adica, totul este relativ, dar si relativul poate deveni ceva concret cand vine vorba de respect, iubire, demnitate.

Odata ce ti-ai asumat ceva, trebuie sa duci pana la capat, cu aceeasi placere si bucurie cu care ai inceput. Ca exista intotdeauna portite de scapare, situatii atenuante, ca pot aparea riscuri, ca totul se poate schimba de pe o zi pe alta, iata ce nu-mi place mie, ca de obicei sunt prezentate cu titlul de scuze. Sunt o persoana flexibila, dar, in acelasi timp, nu pot accepta ca azi esti si maine nu mai esti, persoana, idee, senzatie sau reactie, daca atunci cand esti, o faci cu toata intensitatea si dedicatia posibile, daca o faci cu toata puterea, din tot sufletul. Poate ca pare un paradox, in acelasi timp, eu nu mai asa vad lucrurile, poate cu ochelari de cal, dar acesta este drumul meu cel drept. Si nu obisnuiesc sa ma uit inapoi cand investesc pe cineva cu toata increderea si acel cineva devine relativ. Poate ma pierd in explicatii, ma ratacesc pe drum, incercand sa spun ceva simplu, cat se poate de simplu: esti, crezi, iubesti, speri, doresti, vrei cu adevarat acelasi bine si corect tot timpul.

Si gustul de vise ramane pe buzele tale si o sa fie tot timpul cu tine si o sa creasca in intensitate si buzele o sa devina o pecete, odata ce ai folosit pecetea, nu mai e cale de intoarcere. ( finalul e later update, au aparut situatii neprevazute si nu am reusit sa-l adaug mai repede).

One response to “DRUMUL CEL DREPT POARTA OCHELARI DE CAL? ( CU LATER UPDATE)

  1. lala says:

    “dreptul si corectul” trebuie sa aiba o baza comuna, eu asa cred. Chiar daca toti suntem subiectivi, undeva trebuie sa existe o radacina. Inadaptati suntem multi sau cel putin ne simtim multi(asta e din ciclul “si eu”), important e sa incercam sa ne adaptam.

Leave a Reply

