Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

NEBUNUL NU-I NEBUN PANA NU MERGE LA POSTA (asa ca sa fac legatura)

on April 9, 2008

Revin la vechea mea pasiune pentru Factorul Postal. M-am dus sa-mi ridic inca un colet, pregatit din timp si cu dragoste de a mea sora. Bun, rontaind din punga mea de chipsuri (stiu ca-i dublu plural, dar nu pot spune simplu chips, mi se pare prea americanesc), m-am asezat cumintica la coada, coada din dreptul Factorului Postal Sef, acel caruia ii aluneca bobita de grasime si acel caruia i se umflau vinisoarle. Asteptand sa ma obisnuiesc cu locul, familiarizandu-ma cu persoanele de la coada (3 pensionare rabdatoare, o tipa cu blugi negri, casti in urechi si atitudine rau-voitoare, un nene la costum scrobit, plus vreo 2 mame cu 2 copii si un individ care se tot uita in geanta mea, curios ca ce caut), m-a izbit: ceva se schimbase! Pe peretele din stanga mea, zacea un ecran enorm (nu ma pricep la diagonale si alte smecherii, dar era maaare), pe care scria ca acest program este un demo si pe acest ecran rulau reclame la Posta Romana. Nu era cu sonor, nu stiu ce se spunea, dar in imagini: 4 tipe, una blonda, una bruneta, una roscata si una negresa (cum altfel?), in lenjerie de corp sport-sexy citeau scrisori si topaiu ca nebunele prin camera; niste figuri de plastilina, costumate in postats, faceau acelasi lucru, apoi sigla de la Posta Romana. Sa fi fost vreo comparatie subinteleasa intre tipe si figurile de plastilina? Sa fi fost figurile de plastilina eroii tipelor? Ce sa fi fost? Cu gandul aiurea, n-am sesizat ca ajung in fata si aud: Domnisoara!!!!! Mai repede, haideti, haideti? Scenariul e acelasi: se tipa, se urla, nu trebuia sa completez o rubrica, da io o completez de 4-5 ani de cand merg la posta, la mine la oficiu postal se face dupa cum spun io, na bine, iau coletul si ma duc. Acelasi zgomot de fond, aceleasi replici, aceiasi oameni. Pe mine m-a intrigat ecranul acela mare, reclama aceea, de care n-am reusit sa dau nicicum si decorul, a fost prima oara cand am sesizat decorul: mult spatiu, umplut cu o padure de plante la ghiveci, totul modern si nou, mai putin personalul. Si mi-am dat seama: n-am putut face abstractie de ei, pana la urma omul face locul, eu tot aveam senzatia ca intru la muzeu cand ma duceam la posta, vedeam numai acele fosile-functionari mici si nervosi. Si oricat ai schimba decorul, oricat l-ai infrumuseta si moderniza, tot acelasi rezultat il ai, daca nu lucrezi si la om. Bun, bun, dar reclama aia ce voia? Si de ce sa faci reclama la posta romana in Posta Romana? Ca sa fie si mai pline de ele fosilele-functionari? Pana m-oi lamuri, nu mai insist.

Si acum ceva care ma nelamureste la fel de mult. Daca stiti campania Tu stii cum arata un bolnav mintal?, atunci poate ma veti intelege.

Niste afise de-a dreptul creepy (bun, or fi persoane celebre care au avut boli mintale pe ele, dar cati dintre noi au habar cine sunt ele? Si cei care au habar, cred ca stiu cate ceva si despre bolile mintale, mai mult decat: ala e nebun, hai sa ne radem).

Un slogan tampit, dupa parerea mea: tot asta – Tu stii cum arata un bolnav mintal? – , cand unul dintre mesajele campaniei este ca un bolnav mintal arata exact ca noi, ce sens mai are intrebarea? Poate ca cei care au gandit-o, vor sa atraga atentia asupra acestui fapt, ca-s ca noi, dar mie imi zboara mintea la cu totul altceva, pentru ca intrebarea e pusa intr-un mod evident senzationalist. Eu ca simplu receptor al intrebarii, ma gandesc ca ce grozavie trebuie sa urmeze dupa aceasta intrebare (pentru ca am vazut si afisul, care e creepy) si dupa aia mi se spune: Gluma!!!! Arata ca tine, bai! Nu stiu, eu una ii vad pe bolnavii mintali total discriminati si transformati in creaturi si dupa aia aflu ca-s la fel ca mine. Hmmm, iata ca acesta e un lucru la care trebuie sa meditez.

La semnele de avertizare, m-am imprastiat de ras, da cine-s io sa judec? Trebuie sa dau citatul mai jos, ca nu ma pot abtine:

  • �� s�� nu mai g��se��ti la fel de mult�� pl��cere ��n via���� ca ��nainte sau s�� nu te mai bucure nimic din ceea ce tr��ie��ti;
  • �� s�� sim��i c�� nu ai nici un rost sau s�� tr��ie��ti sentimente puternice de vinov����ie;
  • �� s�� pl��ngi mult, f��r�� vreun motiv anume;
  • �� s�� ��ncepi s�� te izolezi fa���� de ceilal��i oameni;
  • �� s�� sim��i anxietate foarte puternic��, panic�� sau fric��;
  • �� s�� ai foarte pu��in
    �� energie;
  • �� s��-��i pierzi interesul fa���� de propriile tale hobbiuri sau fa���� de alte activit����i pl��cute;
  • �� s�� ai prea mult�� energie, s�� nu te po��i concentra ��i s�� ai dificult����i ��n a te ��ine de un plan;
  • �� s�� fii irascibil sau s�� te enervezi u��or;
  • �� s�� auzi voci sau s�� vezi imagini pe care ceilal��i oameni nu le percep;
  • �� s�� crezi c�� ceilal��i oameni conspir�� ��mpotriva ta:
  • �� s�� vrei s�� te r��ne��ti pe tine ��nsu��i sau pe altcineva;
  • �� s�� te sim��i incapabil s�� faci fa���� problemelor ��i activit����ilor zilnice;
  • �� s�� apar�� schimb��ri importante ��n obiceiurile tale de hr��nire ��i somn;
  • �� s�� ai g��ndul sau inten��ia de a te sinucide

�� BBun-bun, mie-mi suna a idiotenii din revistele lucioase, pe care le citesc si eu uneori, pe sistemul guilty-pleasure, ca sa ma destind, da asta se vrea un site serios, unde au contribuit studenti de la psihologie, pe care ar fi trebuit sa-i coordoneze cineva. Iata de unde indignarea mea.

Mai exista si povestioare si persoane celebre care au avut boli psihice, chestii pe care nu am mai avut rabdare sa le explorez. Campania asta a avut si un program, unde s-au prezentat filme (O minte sclipitoare, Zbor deasupra unui cuib de cuci si Nebun, descult si indragostit), au fost si conferinte. N-am facut legatura intre ele, nu mi-am dat seama ce si-a propus campania asta si ce a reusit practic sa faca, cert e ca, din punctul meu de vedere, anumite probleme nu le poti trata asa, ca se ajunge de rasul lumii … Ce, ma faci pe mine nebun? Fir-ar ai tu sa fii!

Advertisements

6 responses to “NEBUNUL NU-I NEBUN PANA NU MERGE LA POSTA (asa ca sa fac legatura)

  1. Mesmeea says:

    mortal, pur si simplu. adorabil textuletzul! dora mucalita.

  2. dora.bebe says:

    totul a pornit de la curiozitatea mea cand am zarit un afis. partea buna e ca m-a intrigat sa caut, dar ce-am gasit nu m-a incantat. iar cu posta povestea-i veche..mi-a iesit o dora mucalita fara sa-mi propun, hi hi, dar e bine ca a iesit asa.

  3. lala says:

    normal ca dupa ce am scris ditai commentu’ a picat netul, deci incerc sa reiau. m-am tavalit de ras la faza cu posta. e un subiect super amuzant.
    apoi am cautat si eu campania pe net. hmmm, nu imi plac posterele si nu prea sesisez mesajul.poate nu ma pricep eu, mai stii…
    ps:dap,coletul era cu multa dragoste pregatit ca de obicei:)

  4. dora.bebe says:

    mai, depinde de ce public a tintit campania asta. eu, adica din punctu’ meu de vedere, am fost intrigata, am cautat si ce-am gasit nu m-a lamurit cu nimic, ba din contra, m-a indignat.
    asteptam colete:)

  5. geanics says:

    draga dora, oare daca ti-as fi spus dinainte ca eu am facut campania, ai fi privit altfel lucrurile? imi pare bine ca nu ti-am spus, deoarece acum vad si reversul. pana acum am primit numai laude…deh…doar oameni care cereau afise sa-si puna pe pereti, care furau afise de pe strada odata ce voluntarii le lipeau… blabla… partea buna, cum ai zis, a fost ca te-a intrigat. o chestie ce te intriga e al dracu’ de buna in publicitate. si daca pe altii nu i-au intrigat afisele in sens negativ,, pesemne ca i-au adus in sala, caci nu am mai avut unde sa-i punem. :)) imi pare rau ca n-ai fost si tu, daca tot te-a intrigat, ca sa vezi cum a fost si la conferinte si ca sa intelegi ce s-a vorbit pe acolo. :)) crede-ma pe cuvant ca acesta campanie a reusit mai mult decat si-a propus, a ajuns la urechi foarte sus puse, ceea ce inseamna mai multe fonduri… draga dora… dar tu trebe sa stii chestiile astea la fel de bine, doar esti pe PR..:))

  6. dora.bebe says:

    multumim de vizita! 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: