Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

BAD HAIR DAY BECOMES FUNNY STATUS CONVERSATION DAY

on April 25, 2008

Da, da, este una dintre zilele acelea delicate. Si nu-i din cauza unor probleme feminine si nici din cauza parului care nu sta cum trebuie, chiar daca reclama la fixativ imi spunea promitator: Coafura rezista! In realitate, parul meu sta cum trebuie, fara prea mari eforturi din partea mea, pentru ca e lung si sta cuminte dupa ce-l pieptan, n-are nevoie nici de fixativ, nici de vopsea, nici de alte mici artificii, numai de inconfundabilul sampon Vichy (am vrut sa va scriu sloganul, dar, surprinzator, nu-l stiu, l-am cautat pe net si nu l-am gasit in primele 2-3 rezultate la cautare, asa ca am renuntat, chestie ce ma face si mai increzatoare in Vichy, e numai bun de parul meu) si de ghemul ce mi-l fac in varful capului in momentul in care intru in casa, nu-l suport liber in confortabila mea camera. Imi place cum suna Bad Hair Day, sintetizeaza eternul si fascinantul feminin si nu o zic in sensul ala ironic-rautacios, ci in cel mai sentimental mod posibil, everyone should have once in while a Bad Hair Day, it’s so refreshing!

E o zi ca toate altele, imi promit, ceasul suna la 7:40, il opresc si dorm cele mai frumoase inca 10 minute din viata mea, ma duc la baie, apa rece pe fata, dar multa sa fie, ma duc la filtru, ochii lipiti, bun: luam cafeaua cu alintaaroma (sa ma alinte si pe mine ceva, daca nu cineva, de dimineata) din cutia rosie pe care i-am sustras-o Ioanei acum multi ani (mai tii minte?, good&old days), punem tot ce trebuie si dam drumul: push the button On, Dora! Masinal, ca asa-i in fiecare dimineata, aceeasi felie de paine cu aceleasi chestii pe ea (nu prea variez la mancare, n-am imaginatie la asa ceva) intra cuminte in stomac (printre primele invataturi valabile din facultate: Sa nu fumezi si sa nu bei cafea pe stomacul gol!, ar mai fi: Ciorba sfinteste stomacul, tot in facultate, ce sa-i faci daca am avut o educatie alimentara neadecvata!). Urmeaza proba de foc: deschid dulapul foarte mare si foarte plin si total compartimentat aiurea pentru multitudinea de haine care-mi trebuie si care tot creste, alegem vestimentatia, what a fashion victim! imi spun incantata. Dupa aia, patul, trebuie sa-l fac la dunga, cine intra in camera mea poate sa vada o ordine perfecta, batatoare la ochi, daca ar fi sa psihanalizam, sigur ar iesi ceva dereglat de acolo, eu prefer sa cred ca e un lucru pe care l-am invatat de la bunica mea si care mi-o tine aproape, ingerul meu pazitor. Spalam cana si farfuria, luam eventualul gunoi sa-l aruncam, castile in urechi, verificam shoesii, sa fie curati si off we go!

De acolo, ziua intra intr-o gaura a timpului, cam 8 ore, ca si cum mi-as fi scos pelerina magica de pe umeri, ies dupa cele 8 ore, imi pun pelerina si o iau razna in oras, mai mergem pe la voluntariate, un film, un teatru, un ceai, magazine, shopping addict, o bere. In general, singura, in special cu J, thanx!

Si totusi azi, hartia de filtru s-a incapatanat sa se suprapuna peste cafea, cafeaua sa iasa apa colorata, felia de paine avea mucegai (deh, n-am mai dat demult pe acasa ziua, am preferat sa bantui singura prin oras si sa ajung seara tarziu acasa), n-am avut ce manca, deci s-a dus si cu regimul sanatos: Fara cafea si tigari pe stomacul gol! Mi-am dat seama ca o sa raman cu zile libere: 3, goale, triste, de sarbatoare, cu magazine inchise, fara mancarea care-mi place mie si pe care o diger in restaurante comuniste, ca prietenii sunt acasa, ca cei din Cluj isi fac timp la o luna, in cazul cel mai fericit, sa ma vada, deci nu ma pot baza pe ei, ca o sa fie si tampitul ala de 1 Mai liber, ca n-am ce, n-am cine, n-am unde, n-am cand, n-am cum, acele intrebari fundamentale pentru jurnalistii profesionisti, poate ca n-am nici de ce. Si tot gandidu-ma la chestiile astea si depresandu-ma ingroz’tor (asa ii spun eu depresiei, o alint ironic, o personalizez, ca doar e a mea), ma contacteaza cineva pe mess: eu de cateva zile ma tot intreb ce inseamna statusurile tale, pune si tu informatii utile, starea vremii, ce a mai facut patruleasa (simona, n. a.), lasa-ne cu ale tale! Si asa am reusit sa ma deconectez 3 ore.

Deci, STATUSUL:

Ce ii statusul pe mess, ce cauta el acolo, ce vrea el sa transmita, care este rolul lui in comunitatea virtuala, e un fel de moto, e o chestie care-ti caracterizeaza starea la momentul respectiv, e o informatie pe care te arde s-o stie toata lumea, ce e? Intrebare intrebatoare. Am stat si-am meditat ceva vreme, scarpinandu-ma in crestetul capului, pe parul meu moale spalat cu Vichy: carevasazica Statusul e un fel de carlig, prin care agatam oameni la conversatie, prin care transmitem ceva cuiva, fara sa ne incarcam de responsabilitate ( vede el/ea si intelege si nu-i fix directionat catre el/ea, deci nu poate sa ma traga la raspundere), prin care devenim interesanti, prin care ne descriem starea, haideti si consolati-ma bah, ca-s trist/a, ca vreau hug, ca am nevoie de prieteni si nu-mi da mana s-o zic mai direct (marturisesc sincer si fara menajamente ca si eu ma incadrez in toate aceste categorii), statusul ca refulare a sentimentelor, statusul carlig, statusul pretext, statusul informativ, statusul iresponsabil – adica ne scapa de responsabilitate, aruncand-o pe umerii lumii virtuale etc.

De la asta, la altceva ca nuca-n perete, dar tot despre statusuri. Exemple pilduitoare, in care eu nu ma incadrez, desigur, de statusuri, eu mi-as face o rubrica pe undeva cu ele:

1. DND (adicatelea Don’t Disturb) – Nu-s, daca nu esti, iesi de pe mess, tu tot speri ca cineva o sa-ti spuna ceva dac-ti vede avatarul ‘cela fermecator? Deci, trust, me, e enervant DND -Nu-s. Mi se da replica: Pai, vreau sa vorbesc numai cu cine am chef, pai, daca vrea cineva sa-mi spuna ceva, asa e moca. Dragii babei, exista optiuni : esti invisible numai pentru unii, available pentru ‘ai de vrei sa vorbesti cu ei, exista mail, offline, daca e ceva important, merita un telefon.

2. DND – Dorm, adica dormi si-n lumea virtuala si trebuie sa stie si lista ta de mess asta?

3. Nu vorbesc cu nimeni, bad mood! Yeah, right si Mos Craciun exista asa cum nu vrei tu sa vorbesti cu nimeni…

4. Discutie pe un forum:

Q: pls…..am un moment d maxima …neinspiratie…..si vreau si eu un status marfa…..

A: esti amuzant…e chiar sub nasul tau statusul marfa “am un moment de maxima neinspiratie si vreau un status marfa” si mai sunt multe alte idei ai putea sa pui la y!amp dupa artist sa scrie de la valcea sau de la craiova si ar iesi ceva de genul Parazitii de la Valcea, Akon de la craiova

Site-uri intregi ce dezbat problema statusurilor interesante, care sa atraga, bloguri care listeaza statusuri cool, stam pe o mina de aur spun eu.

Eu una s
unt cam in urma, am citate la status, mai am cate ceva tintit pentru anumite persoane, mai am cereri sa-mi fie somebody, enybody prieten la nevoie si de 2-3 ori pe saptamana macar, mai am creatii proprii de care ma simt io tare mandra si cate-o gluma- doua. Cam atat. Momentan am: So you, too, come from the sky!, citat, normal, dar nu-i adresat, n-are cui sa fie, e din Micul Print, cartea mea de suflet in suflet.

M-as schimba in DND, e amuzant, promit ca revin zilele astea cu noi exemple, doar am 3 mari si libere si goale zile de omorat.

Disclaimer: Poza vine ca demonstratie ca parul meu e asa cum trebuie, nu este intr-o Bad Hair Day

2 responses to “BAD HAIR DAY BECOMES FUNNY STATUS CONVERSATION DAY

  1. lala says:

    apuca-te sa scrii! serios! asa imi place sa te citesc:)

  2. dora.bebe says:

    he, he, fanul meu numarul 1 e chiar sora mea. amu, de scris chiar ma apuc, trebuie numai un pic de timp liber, la ideea asta nu renunt. pana atunci, aici incerc sa scriu tot mai mult, sa exersam, eu cu oamenii astia care ma citesc. deci, feed-back-ul pozitiv, dar, mai ales, cel negativ sunt binevenite. de idei nu-mi fac griji, la mine vin in timp ce scriu, nici nu-mi dau seama ca-s in mine, curg asa ca la un robinet uitat deschis si fac bine, spala, cand se astern undeva, momentan aici.

Leave a Reply

