Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

DE CE TREBUIE 2 CA SA FIE 1?

on June 18, 2008

Cand eram mica, credeam ca eu am fost conceputa din idei, din ganduri, din sentimente si din senzatii. Mi se parea ca am aparut pe lume dintr-un zambet si ca trebuie si eu sa-l intorc la altii, cate zambete, atatea plasmuiri, atatia omuleti ca mine sau pe intelesul meu in lumea asta.

Cand am mai crescut, am sperat ca am aparut dintr-un cocon, pe care l-a impletit mama, din vise si din povesti, din pulbere de pe gene, din aceea care vine direct din inima si se imprastie in lume prin priviri care cladesc cuvinte-legamant, ce nu vor fi niciodata incalcate.

Cand am inteles, zambetele-coconi-si-cuvintele-legamant s-au dizolvat, asa ca la un semn. Si mi-am inceput noua existenta in doua moduri, pe doua drumuri diferite, escaladand promsiuni, imprietenindu-ma cu multi pitici si ferindu-ma de pulbere. Asa s-a intamplat invers-procesul, in loc sa ma fac mare si responsabila, m-am facut mica si transparenta, se poate vedea prin mine ca printr-un geam frecat cu energie de o gospodina darza, cu batic inflorat in cap. In schimb, in mine nu se zareste nimic-nimic, pesemne ca gospodina a obosit, si-a sters fruntea cu o carpa de bucatarie, pe care o avea in buzunarul capotului matlasat si s-a oprit sa se uite la televizor, cu picioarele in sosete groase si papuci maro.

Am stat pitita dupa un picior de masa si m-am gandit ca doamna-gospodina a inteles compromisul ce trebuie facut in viata ca sa-ti fie bine, in timp ce lua o panza de paianjen din coltul peretelui din bucatarie. La baie, toaleta trebuie dezinfectata si brava eroina stie ca oamenii vin pe lume din 2, si nu din 1, nici din 2 in 1. Asa a ajuns sa scuture pernele, sa le bata, sa fie pufoase, sa fie odraslele bine-infipte in pamant. Nu de alta, dar daca se desprind, o sa dea cu nasul in panza de paianjen pe care harnica gospodina n-a reusit sa o inlature de tot, e prea mica de inaltime, ar fi trebuit sa se suie pe un scaun sa ajunga, dar mai are atatea de facut si nu le poate face pe toate chiar bine.

Cand a trecut la stersul paharelor din cristal, ce stau falnice in vitrina, a fost atat de aproape de mine, incat am crezut ca vrea sa ma striveasca. Prostii, lumea e mare, e ocupata, cine-si face vreme sa calce oamenii care descresc? Am urmarit-o cu privirea o vreme, se facea tot mai mare, gigantica si ma apasau ochii rau, de ce sa nu fiu eu plasmuita din idei?

One response to “DE CE TREBUIE 2 CA SA FIE 1?

  1. lala says:

    asa frumos si asa trist…si ziceai de mine ca am insemnari deprimante.

Leave a Reply

