Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

SI DACA N-AR MAI FI, NU V-AS MAI POVESTI

on November 13, 2008
M-am gandit c-as putea sa scriu despre cat de bucuroasa am fost cand am gasit, in sfarsit, Teodosie cel Mic. E din nou pe stoc si mi-au venit 2 exemplare de toata minunatia, cu Somnul Protector Oliviu si Furnica Empedocle, Pisicainele Gavril, Fantoma Otilia, Minotaurul Samoil si Bufnita Kaliopi, furnicile verzi si furnicile vinete, capsunaria si ciupercaria, capsuna-balon si ciuperca cu care poti zbura, pestii din acvariu, carora le scoti cepul si se sufoca si pe care poti sa-i reduci la tacere daca le arunci palnia pe care o foloseau ca sunetel din acvariu sa iasa si sa prinda contur. O poveste minunata despre onoare, inocenta si iubire de aproape.
Sau poate ca acum, fiindca mi-a reamintit cineva, as scoate din sertar Poveste fara sfarsit si mi-as aminti de cainele enorm si alb care zbura pe cer si avea niste urechi de toata pomina.
Sau l-as lua pe Micul Print si l-as ruga sa-mi deseneze o oita si sa-mi explice de ce au florile tepi. Si vulpea aceea ar deveni responsabilitatea mea, da-da.
Sau m-as duce in Tara Minunilor si-as dansa cu Palarierul nebun. Si-as bea un ceai. Aham.
As mai putea sa ma gandesc la animatiile frumoase pe care le-am vazut la festival, mai ales la cea cu omuletul grasun si pisica lui nastrusnica, care viseaza-n realitate si traieste in vis.
Si l-as lua pe Domnul Pisoias, caci asa ii spun eu lui Tygger, cunoscut ca Taietel si am toarce undeva departe, amandoi. Domnul Pisoias e foarte special si trasnit, ii place sa se ascunda intr-o punga si de acolo sa pandeasca orice idee de-a mea.
Desigur ca Dosia ar fi prima pe lista si, dupa, ar veni Lucky. Domnul Pisoias ar trebui sa se mutlumeasca cu locul 3, pentru ca e mai micut si pentru ca, ce inseamna Dosiq pentru mine, n-o sa mai insemne nimeni niciodata. Si probabil as cauta s-o gasesc pe bunica mea si sa jucam Toci sau Tabinet si sa povestim de tot felul de intamplari ciudate si hazlii. Si neaparat sa ma certe: ca-s baietoi, ca-s rea, ca trebuie sa vorbesc mai suav, asa cum se cuvine unei domnisoare, nu sa tun dintr-o data. Si apoi as ruga-o sa-mi faca un cozonac. Si i-as spune ce mult o gandesc si o simt cu fiecare por din piele.
Nu stiu daca as mai vrea pe cineva langa mine, ar fi suficient.
Poate ca inainte de toate astea, as incerca sa explic ca eu nu pot trai decat intr-o poveste, ca simt nevoia sa ma aplec spre partea magica a vietii, ca lucrurile si persoanele care n-au nimic frumos de spus sunt goale. Si mie nu-mi place goliciunea, desigur ca este vorba despre cea sufleteasca. Si as mai spune ca am intalnit multi zmei si balauri, dar ca nu ma sperie ei, cand eram mica doboram astfel de creaturi la micul dejun, acum ca am crescut, va dati seama ce ar putea iesi?
Pur si simplu nu ma mai intereseaza altceva. Am dezvoltat o pasiune nebuna pentru povestile scoase de la naftalina, pe care nu le savuram asa cand eram mica. Atunci eram inversunata si ma chinuiam sa citesc carti serioase. Prima mea carte citita a fost Omul amfibie, nu mai tin minte autorul, nu mai tin minte nimic, decat ca m-am chinuit un an intreg sa citesc o carte de om mare si ca eu aveam 5-6 ani. Si am fost mandra si am trecut la alte carti de oameni mari.
Cum sa-l uit pe Habarnam si pe Au-ma-doare? Dora Minodora si Luna Betiluna?Eu pe ce lume am trait cand eram mica?
Si mai e Winnie the Pooh, care pleaca in expotitie cu Ru puiul si Guit purcelusul, magarusul Aiurila, bufnita Buha, poate si Kanga. A fost cartea pe care am primit-o ca premiu de la mama in clasa a treia, fiindca invatatoarea mi-a dat premiul doi. Eram vanata de suparare si mama m-a luat de mana, m-a dus la cofetarie si mi l-a cumparat pe Winnie (sa nu uitam de Iepurila si Cirstofor Robin).
Eram prea inversunata, ma interesa numai competitia, pe undeva m-am trezit si m-au interesat oamenii. Doar ca nu-mi place minciuna, imi place sa-i observ, sa le dau un sfat, sa fiu acolo pentru ei, sa-i studiez pentru lumea minunata de povesti.
Da-da, m-am inversunat pe povesti.
2 responses to “SI DACA N-AR MAI FI, NU V-AS MAI POVESTI

  1. lala says:

    Scrii atat de frumos,sis. Dar nu te inversuna pe povesti, sunt sigura ca undeva ele exista si in viata reala!

  2. lala says:

    i miss her too…

Leave a Reply

