Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

SALUT! HAI, PA!

on December 8, 2008
Dintotdeauna, cea mai cumplita si tampita replica mi s-a parut salutul, iar la capatul lui, luat la revedere-ului. Ciclic si ametitor. Mergi linistit pe strada si observi o fata zambitoare care se agita aiurea. Fata e indreptata spre tine, privirea te sfredeleste, ce vrea de la mine? A, parca seamana cu Gigel, dar unde l-am cunoscut eu pe Gigel…

Exista mai multe situatii:

1. Gigel: Salut! Ce faci?
Te gandesti tamp: oare ce vrea de la mine, ce-l intreseaza ce fac, ce folos au discutiile astea cu persoane semi-ingropate in memeorie?

2. Gigel e intr-un cerc de persoane importante. De obicei, e euforic cand te vede. La fel de bine, Gigel e o Gigea. In aceste cazuri cu Gigelul si Gigeaua: pam! pam! SURPRIZA!
Mergi spre el/ea, spunandu-ti in gand: Acum urmeaza salutul ala, n-am cum sa-l evit, mai bine sa-l preintampin. Si saluti. Si Gigel/a ofera asa un salut la schimb, de parca te intreaba ce vrei de la el. Explodezi. Situatie penibila.
Extrapoland (foloseam termenul la matematici, unde eram chair tare candva), sunt prieteni pe care nu-i recunosc cand sunt inconjurati de persoane importante. Nu baga in seama pe nimeni, ei schiteaza gesturi cu mana sau inclinari de cap: Da, te-am vazut, dar uita-te cu cine sunt, nu pot sa vorbesc acum. Dupa ce termina momentul Kodoac cu persoana deosebit de importanta, se apropie de tine si incearca sa fie spirituali: Vai, bine ca am scapat, acum putem vorbi linistiti: Deci, ce faci? And here we go again!

3. Tu esti intr-un cerc de persoane importante. Atunci Gigel/a va fi de-a dreptul sufocant/a: Salut! Ce faci? Ce ma bucur ca te vad!
Ai putea sa-i platesti cu aceeasi moneda, dar te gandesti ca nu merita sa te cobori la nivelul lui Gigel/a si raspunzi. N-o mai face!!! Gigel/a trebuie ignorat,/a starpit,/a trecut/a pe invisible! Ste(a)rs/a de pe messenger! Solutii extreme!

4. Te-ai certat cu Gigel sau Gigeaua, dupa ce l-ai considerat o vreme, bun prieten/a. Te intalnesti intamplator la mall, sa spunem, ca ala-i locu’ de intalnit. Si tu si Gigel dati din colt in colt. Te-ai albit, te-ai ascuns sub o banca, ai zburat in primul magazin, doar-doar de nu te-o vedea, umbli in spatele unei persoane, riscand sa fii luat de nebun, numai sa nu-l saluti. Si, normal, inevitabilul se produce: Gigel te-a observat, a vazut eforturile-ti de a-l sari si spune triumfator: Salut!
Mama ei de situatie, te-ai facut de ras, te-ai inrosit, ai transpirat si Gigel a triumfat. De ce ai avut reactii copilaresti? Nu puteai sa treci superior pe langa el, aruncand mantra asupra lui: Salut! cu un ton sigur, drept, de neclintit.

5. Exista cazul fericit cand si Gigel se face ca nu te vede. Si treceti unul pe langa altul apreciindu-va, multumindu-va unul altuia prin priviri pline de talc.

Mai sunt cazuri si inca cate! Eu la astea m-am oprit, amintindu-mi de Gigeiif oarte destepti si profi in domeniile lor, dar doar in imaginatia lor, rautaciosi si plini de sine, Gigeii cu nasul pe sus, Gigeii mincinosi, Gigelele vrajite de Gigei, pe care nu poti sa crezi ca le-ai cunoscut vreodata. Pe toti acesti Gigei poti sa-i stergi cu buretele si data viitoare cand treci pe langa ei, nu-i baga in seama, lasa-i sa rosteasca mantra si sa ramaie nebagati in seama! Am spus!
La capatul celalalt, niciodata n-am stiut sa-mi iau la revedere-uri de la persoane care nu-s Gigei. De obicei, plec neobservata. Alteori, daca suntem in grup, imi dreg vocea, astept o portita in conversatie sa-mi anunt plecarea, ma batai pe scaun, ma agit, imi dau mana prin par fara oprire: Nu vedeti ca vreau sa plec? Liniste, sa-mi pot spune discursul cu de ce plec, cu urarile, felicitarile si la revedere-ul apoteotic! Vreau sa scap! Nu pot spune pa, nu-i vad rostul, lasa-o dom’le asa pana data viitoare!
In total alta ordine de idei, postasul cu bobita de grasime a fost concediat! There is a God! Acum Posta e plina de funcitonarele vesele, care te recunosc dintr-o privire si-ti ofera serviciile lor pretioase! Zambete, fericire, reclame noi pe ecran, incuviintari din cap! Dar nu… acum fac si legatura: Mai nou am ajuns sa ma salut amabil cu postaritele pe strada, sa facem conversatii politicoase despre vreme si sa inclinam usor capul! Si ce-i mai tragic, ma intampina c-un : Salut, ce faci, puisor? de-mi vine sa fug rupand pamantul, plangand cu lacrimi amare: De ce nesocotitu-l-am pe domnul cu bobita? De ce? De ce?
Aspra fu pedeapsa!

One response to “SALUT! HAI, PA!

  1. lala says:

    ma tavalesc de ras!!!!genial!

Leave a Reply

