Dora 's WonderNotLand

Wondering about life.

Runaway train

on January 25, 2010

Pe tren timpul trece uneori prea repede.

17 ani

La 17 ani am fugit eu de-acasa. Cu prietenul. A venit seara si m-a luat in pijamale si-am plecat. Voiam sa scap de tata, mare om de partid, pe vremurile alea de dinainte de revolutie. Ma batea. O batea pe mama. Am mers la o matusa, care l-a trimis pe prietenul meu acasa la el sa aduca bani si haine. Intre timp a venit tata si m-a luat acasa. Am luat un flacon de pastile si m-am trezit in spital. Pazita de oamenii lui tata si cu o perna cu initialele iubitului, pana m-am facut bine si-am plecat pe bicicleta, cu tata, din nou acasa.

13 clase

Am vrut sa scap si am inceput sa lucrez. N-aveam voie sa ma casatoresc decat cu cine era acceptat de tata.

Uveita

Este o inflamatie a uveei (membrana intermediara vascularizata, care hraneste ochiul, constituita din iris, corpul ciliar si coroida). Eu am orbit treptat, nu s-a stiut cauza. Mai am un anevrism la coltul ochiului stang si ciroza hepatica.

Nepoata

Nepoata mea a iesit in strada la Revolutie. Au arestat-o. Au violat-o. A ramas insarcinata. A facut un copil si a plecat in Germania. Copilul vrea sa-si cunoasca tatal. E suparat pe familia lui.

Maruta

Era motanul meu negru. Veneam de la spital dupa o criza. S-a pus pe pietpul meu si a stat acolo pana mi-am revenit.

Dispensare

Cu 10 ani inainte de a orbi definitiv, am inceput sa lucrez la doua dispensare, cu finantare europeana. Stiam toate bolile, stiam cum sa le tratez. Cu boala trebuie sa convietuiesti ca sa nu te doboare.

Craciunitele

N-am primit nimic in toata viata asta a mea, dar o data au venit doua Craciunite cu niste cameramani de la televiziunea locala. Mi-au adus doua sacose, nici acum nu stiu ce era  in ele. Am plans toata ziua de bucurie.

Barbatul

M-a fortat tata sa ne luam. Avem un baiat, are 35 de ani, casa mare si e fericit. Nu l-am mai vazut de cand avea 5 ani. A fost divort urat, cu Partidul care l-a sustinut pe tata si pe sotul meu si n-am putut sa-mi mai vad copilul.

Fratele si mama

Fratele meu a murit tot la Revolutie. In lupta. Pe mama am vazut-o la morga, vanata de la batai, omorata de tata. Tata a scapat. Partidul.

Sighisoara

Mi-am vandut casa si mi-am luat o garsoniera confort trei, sa-mi pot plati tratamentele. Baia e pe hol, vecinele trec pe langa mine si nu ma saluta. Eu le simt, dar nu le spun nimic.

Mangalia

In Mangalia am lucrat ca geolog. La Revolutie, am luat cu niste colegi dosarele securistilor si le-am ingorpat. Stiu exact unde.

Dragoste

Eu nu cred in marea iubire. E o prostie. Stai cu cineva pentru confortul si linistea ta sufleteasca, pentru confortul si linistea lui sufleteasca, e reciproc. Pe actualul meu sot il stiu din copilarie. Ne-am placut, el a plecat in armata, s-a casatorit. A divortat. M-am casatorit si eu si am divortat. Acum suntem impreuna si ne e bine. Are o fata si un baiat, plecati la mama lor in Portugalia.

Proiecte de lege

Eu am asa in cap, mai multe idei despre ce ar trebui sa se faca in tara asta. Daca tinerii ar ramane in tara si ar face ceva, ar intra in politica, s-ar curata treptat si parlamentul de uscaciuni.

Tineri

Mai vorbesc cu tinerii pe tren, merg des pe la doctori, prin tara. Majoritatea imi spun ca-s nebuna. Da eu tot mai sper. Daca am sta toti cu mainile in san, ce s-ar intampla?

58 de ani

E varsta a doua. De-abia la 65 intri in varsta a treia. Eu is inca in putere. Pot sa mai fac multe, da’ pentru nevazatorii astia din Sighisoara nu se face nimic. Au vrut sa-mi dea de la Asociatie un baston de 2 metri, sa ma ghidez. Eu am 1, 50 metri. Voiau 300 de lei pe el. As vrea sa invat Braille, n-am unde. As vrea un telefon cu taste mai mari, sa le pot nimeri, sa pot suna si eu cand am nevoie. As avea idei pentru o lege, pentru persoanele cu handicap si in functie de handicap, sa fie ajutate sa-si ia pastilele.

Multumesc.

Ca am avut si eu cu cine povesti  si a ras la inceput prostu de barbat al meu de mine, ca iar o sa-si bata joc oamenii de mine, daca vorbesc si spun iara ca eu cred ca se poate face ceva aici. Ceva in bine.

Calauza

O cheama Maria si e o calauza.

3 responses to “Runaway train

  1. Ioana says:

    Ai scris. Vieți nemachiate. Să nu mai pleci de acasă fără reportofon 🙂

  2. Grindcore says:

    I ended reading this in tears. Is this story for real?

  3. doraghecenco says:

    E complicat cu reportofonul, eu sper c-am retinut esentialul.

    Nu atat de real si simplu pe cat am putut eu s-o spun.

Leave a Reply

